Kundeservice
I de fleste situasjoner er det til det beste for begge parter om saken kan løses via dialog. Derfor oppfordrer vi alltid til å snakke med vårt kundeservice før klagen sendes.
I Å Strøm ønsker at alle våre kunder skal være fornøyde. Dersom det er noe du ikke er fornøyd med oppfordrer vi deg til å ta kontakt med vårt kundesenter først for å se om det er noe vi kan hjelpe med der
I de fleste situasjoner er det til det beste for begge parter om saken kan løses via dialog. Derfor oppfordrer vi alltid til å snakke med vårt kundeservice før klagen sendes.
Når en forbruker handler varer eller tjenester på nettet har forbrukeren en lovbestemt rett til å angre på kjøpet innen 14 arbeidsdager. Via linken under finner du angrerettskjema for strømavtaler og varer kjøpt fra Å Strøm, samt skjema for opplysninger om angrerett
Dersom du har vært i kontakt med oss uten vi klarte å løse saken din, eller er uenig i en avgjørelse, har du rett til å klage. Under finner du dine klagemuligheter
En nøytral og uvhengig nemnd som behandler tvister mellom strømkunder og strømleverandører eller nettselskap. De behandler ikke klager for næringskunder. Les mer om Elklagenemda her.
Forbrukertilsynet fører tilsyn med at det i markedsføring av strømavtaler gis riktig og fullstendig informasjon. De sikrer også at avtalevilkårene som benyttes av strømleverandørene og nettselskapene er rimelige og balanserte. De tar også imot klager eller tips. Les mer og kontakt forbrukertilsynet her.
En uvhengig interesseorganisasjon som hjelper forbrukerne og påvirker styresmakter og næringsliv i en forbrukervennlig retning. Les mer og kontakt forbrukerrådet her.
Å Strøm er en del av sertifiseringsordningen Trygg strømhandel som ble etablert i 2020. Vi ønsker å bidra til et tryggere og enklere strømmarked for kundene våre.
Les mer om sertifiseringen på Energi Norge sine sider her.
Gjelder klagen din Trygg Strømhandel, bes strømkunder som ønsker å kontakte sertifiseringsorganet DNV GL å kontakte Elklagenemnda. Trygg strømhandel kan kontaktes pr e-post for andre henvendelser!