Dødsbo

Vi hjelper deg gjerne med både faktura, oppsigelse eller videreføring av strømavtalen ved dødsbo.

Informasjon om dødsbo

Det er mange ting som må ryddes opp i når noen dør. I de fleste tilfeller trenger vi en skifteattest for å kunne gi informasjon om eller endre noe på et kundeforhold hos oss. Har du ikke dette, kan vi hjelpe med følgende:

  • Betalingsinformasjon hvis det er noe som ikke er betalt.
  • Overføre strømavtalen til gjenlevende ektefelle, partner, samboer, familiemedlem eller annen pårørende.

Strømmen blir ikke stengt så lenge vi raskt får informasjon om hvem som skal betale fakturaene.

Under finner du svar på vanlige spørsmål vi får i forbindelse med at en kunde har gått bort.

Ofte stilte spørsmål

Hva gjør jeg med strømavtalen?

Vi anbefaler å overføre strømavtalen til en pårørende, for eksempel ektefelle, samboer eller datter/sønn. Dette går raskt og koster ingenting ekstra.

Hvordan endrer jeg navn på strømavtalen?
Hvordan finner jeg ut om det er noe som må betales?

Vi kan hjelpe deg med å finne ut om det er noe som ikke er betalt. Ønsker du kopi av fakturaene må du først sende oss en skifteattest. Du kan sende denne på e-post eller per post.

Vi kan uansett hjelpe deg med betalingsinformasjon slik at du får betalt det som er utestående.

Kan dere sende fremtidige fakturaer til meg på e-post?

Ja, det kan vi. For å ordne dette må du først sende oss en skifteattest. Er du gjenlevende ektefelle, partner, samboer eller familiemedlem, anbefaler vi at strømavtalen blir overført til ditt navn. Vi trenger ikke skifteattest for å gjøre dette.

Fakturaene blir betalt med AvtaleGiro, men nå er kontoen stengt. Hva gjør jeg?

Vi kan dessverre ikke gjenopprette AvtaleGiro, men vi kan hjelpe deg med å se om det er noe som ikke er betalt hos oss. Vi kan også være behjelpelige med betalingsinformasjon slik at du får betalt det som er utestående.

Ønsker du kopi av fakturaene må du først sende oss en skifteattest. Du kan sende denne på e-post eller per post.

Ønsker du å betale med AvtaleGiro fra en annen konto må du selv opprette dette i nettbanken din. Du finner KID-nummer for AvtaleGiro og kontonummer på fakturaen.

Boligen skal selges, men vi vet ikke når den blir solgt. Hva gjør vi med strømavtalen?

Når boligen blir solgt må kjøper selv bestille strømavtale. Gi beskjed i god tid før overtagelsen, så avslutter vi strømavtalen hos oss. Da trenger vi å vite hvilken dato boligen skal overtas av kjøper.

I mellomtiden anbefaler vi å overføre strømavtalen til en pårørende, for eksempel ektefelle, samboer eller datter/sønn. Dette går raskt og koster ingenting ekstra.

Trenger du at strømavtalen fortsetter inntil boligen blir solgt, kan vi sende fremtidige fakturaer direkte til deg. Da må du først sende oss en skifteattest. Du kan sende denne på e-post eller per post.

Hvor får jeg tak i skifteattest?
Hvordan sender jeg skifteattest?

Du kan sende kopi av skifteattesten på to forskjellige måter:

  • Send en henvendelse via kontaktskjemaet. Du vil motta en automatisk e-post bekreftelse på at vi har mottatt meldingen. Svar på den og legg ved skifteattesten som vedlegg.
  • Send den i posten til Å Strøm, Kjøita 18, 4606 Kristiansand.

Vi kan hjelpe deg raskere hvis du velger alternativ 1.

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Send oss en henvendelse via kontaktskjemaet eller på chat, eller ring oss på telefon 38 60 85 00 - så vil en av våre kunderådgivere hjelpe deg videre.

Vi har åpent alle hverdager fra 08:30 til 15:30.

Kontakt oss